Blar i Mastergradsoppgaver - Pedagogikk på emneord "barn"
Viser treff 1-8 av 8
-
A breath of fresh air : a qualitative study on outdoor play and learning in Norwegian barnehage
(Master thesis, 2013-09-27) -
"Bare de er der" : opplevelse av tid som en pedagogisk oppgave : en kvalitativ studie av barns opplevelse av tid i møte med voksne med den pedagogiske relasjon som ramme og utgangspunkt
(Master thesis, 2015-12-03)Tid er selvfølgelig, men likevel sammensatt og komplekst (van den Berg, 1972). Opplevelsen av tid er aldri isolert, men alltid oppblandet med andre opplevelser som glede, sorg, godt, vondt, relasjoner, rom og kropp (Sævi, ... -
"Barn si stemme og barn si deltaking i spesialpedagogisk forskning" : ei empirisk studie av doktoravhandlingar (PhD) ved Institutt for spesialpedagogikk (ISP) i perioden 2010-2020
(Master thesis, 2021)The main theme of this thesis is research on previous research in the field of special education. It is a qualitative document analysis of doctoral dissertations published by the Department of Special Needs Education (ISP) ... -
Den pedagogiske relasjonens varige kvaliteter : en litteraturstudie om den pedagogiske relasjon til elever med komplekse traumer.
(Master thesis, 2019)Hensikten med denne oppgaven har vært å undersøke hva som skiller en pedagogisk relasjon fra andre relasjoner og hvilken betydning en pedagogisk relasjon kan ha for barn med komplekse traumer. Oppgaven er en ... -
Foreldres opplevelse av egen mestring i kommunikasjon med sin hørselshemmede ungdom
(Master thesis, 2014-11-25)Formålet med denne masteravhandlingen var å undersøke hvordan foreldre erfarer egen mestring i interaksjon med sin hørselshemmede ungdom i hjemmesituasjonen. Studien baserer seg på fire kvalitative samtaleintervjuer hvor ... -
Interkulturell rollelek i barnehagen : en empirisk studie av fem pedagogiske lederes forståelse av rollelek i den flerkulturelle barnehage
(Master thesis, 2014-12-11)Dette er en masteroppgave i pedagogikk, utarbeidet av Marion Oen (oenmarion@gmail.com) høsten 2014. Avhandlingen er en empirisk studie av hvordan fem pedagogiske ledere forstår rolleleken i egen flerkulturelle barnehage. ... -
Sosial kompetanse i skolefritidsordningen : en kvalitativt studie av SFO som mulig arena for utvikling av sosial kompetanse
(Master thesis, 2015-03-09)Forskningsspørsmål: Hvordan vektlegges utvikling av sosial kompetanse hos funksjonshemmede barn i ulike skolefritidsordninger? I denne masteravhandlingen har jeg undersøkt SFO-lederes holdninger rundt SFO som pedagogisk ...