Browsing NLA Brage by Issue Date
Now showing items 41-60 of 483
-
"Se barnet og ikke problemene" - om hvordan førskolelærere opplever barn med problematferd i barnehagen
(Master thesis, 2012-10-11) -
En studie av danning og indoktrinering slik dette kommer til uttrykk i nyreligiøse bevegelser der unge menneskers identitet og selvforståelse blir forsøkt påvirket
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven er skrevet ved NLA Høgskolen i Bergen vårsemesteret 2013. Hensikten med å skrive denne oppgaven er å gjøre rede for hvordan danning og indoktrinering kan forstås i pedagogikkfaget og å vise hvordan ... -
Truth, Christian Mission and Apologetics: A Response and A Proposal
(Peer reviewed; Journal article, 2013) -
Relasjonsledelse : en studie av lederes erfaringer med Jan Spurkelands relasjonsledelse
(Master thesis, 2013-02-11) -
Det er noe med barnet vårt : foreldre til barn med Asperger-syndrom i møte med hjelpeapparatet
(Master thesis, 2013-05-03) -
To what extent does Uganda's education system support the teaching of fine art in secondary schools?
(Master thesis, 2013-07-03)Abstract This research seeks to find out how art as a subject is treated in Ugandan secondary schools, what attention the government and schools give to art as a subject and the students’ views about art, why they hold ... -
Joint education provision : a relief or challenge to quality education services in Uganda : a study in Buganda region
(Master thesis, 2013-08-15)The National constitution of Uganda clearly underscores the fact that education is a right of every Ugandan. The same document also stipulates the role of the Government and other stakeholders in providing education. It ... -
Challenges/dilemmas of private secondary school management and leadership in Uganda : (a case of selected schools in Mukono District)
(Master thesis, 2013-08-15)This research project is based on the theme entitled “challenges /dilemmas of private secondary school management and leadership in Uganda. The gist of this research project is on management and leadership in private ... -
A breath of fresh air : a qualitative study on outdoor play and learning in Norwegian barnehage
(Master thesis, 2013-09-27) -
Verdibasert ledelse og etnisk mangfold : en kritisk diskursanalyse om identitets- og relasjonsforståelser i verdibasert ledelse i en flerkulturell kontekst
(Master thesis, 2013-10-09)Tittel: Verdibasert ledelse og etnisk mangfold: En kritisk diskursanalyse om identitets- og relasjonsforståelser i verdibasert ledelse i en flerkulturell kontekst Tema/hensikt: Ulike kulturelle og historiske kontekster ... -
"Å leita etter det gode i barnet" : dilemma når lærevanskar møter kompetansemål
(Master thesis, 2013-10-09)Samandrag I denne masteravhandlinga er temaet «dilemma som kan oppstå når barn med lærevanskar møter kompetansemål og karaktervurdering i ungdomsskulen». I mitt arbeid har eg freista å få fram det som kan opplevast som ... -
Sankta Sunniva - er hun en historisk person?
(Master thesis, 2013-10-18)Sammendrag Målet for denne avhandlingen er å undersøke om vi med sikkerhet kan vite at Sankta Sunniva, helgenen som i den katolske kirken i Norden i dag minnes 8. juli, er en historisk person. Sankta Sunniva flyktet i ... -
Det er normalt å være annerledes : en utforskning av fenomenet annerledeshet knyttet til en kvalitativ studie av en gruppe barns opplevelse av annerledeshet i pedagogiske situasjoner
(Master thesis, 2013-10-18)Sammendrag Som mennesker er vi alle annerledes enn vår neste. Det er med andre ord normalt å være annerledes. Jeg har i denne avhandlingen søkt å forstå fenomenet annerledeshet som et eksistensielt fenomen som kommer ... -
Om refleksjon i sykepleierstudenters praksisstudier
(Master thesis, 2013-10-23)SAMMENDRAG Temaet i denne masteravhandlingen er refleksjon og reflekterende veiledning i sykepleierstudenters praksisstudier. Praksisveiledere har en sentral rolle i veiledning av studentene. Studentene er i sin første ... -
"Å faktisk se de i øynene og se at de(t) er noe(n)" : en hermeneutisk fenomenologisk orientert studie av betydningen av den pedagogiske relasjonen som utgangspunkt for samtale, handling og refleksjon over handling i det spontane møtet mellom lærer og elev i skolen
(Master thesis, 2013-10-23)Sammendrag Temaet for denne masteravhandlingen i pedagogikk, med vekt på spesialpedagogikk, er ikkeplanlagte samtaler mellom elev og lærer på mellomtrinnet, og pedagogiske dilemma som kan komme til syne i slike samtaler. ...