• Affordances and constraints of the Dragonbox School teaching material 

      Lorange, Carl Andreas; Sjaastad, Jørgen; Carlsen, Martin (Chapter, 2022)
      The aim of this paper is to analyze the affordances and constraints of the way dynamic representations are used in the digital learning lab 'The set line' from the Dragonbox School teaching material. The learning lab is ...
    • Grunnskolelærerstudenters erfaring med eBok-basert undervisning i matematikk 

      Lorange, Carl Andreas; Sjaastad, Jørgen; Carlsen, Martin (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      I denne artikkelen analyserer vi grunnskolelærerstudenters respons på en eBok-basert undervisningsform i matematikk. Denne eBoka besto av oppgaver med både skriftlige og videobaserte løsningsforslag. Oppgavene ble hentet ...
    • Utprøving og innføring av ny teknologi i skolen – hva har vi lært? 

      Tømte, Cathrine Edelhard; Sjaastad, Jørgen (Journal article, 2018)
      Når teknologi skal testes ut og innføres i skolen, hender det ofte at alt ikke går helt etter planen. Men etter hvert er det visse mønstre som avtegner seg og som man kan lære av når man planlegger nye prosjekter.