Blar i Mastergradsoppgaver - Pedagogikk på emneord "atferdsvansker"
Viser treff 1-7 av 7
-
"ADHD is at heart an educational issue (Hughes & Cooper, 2007) : en litteraturstudie av utvalgte faglige kontroverser rundt fenomenet ADHD"
(Master thesis, 2021)Norsk sammendrag: Utgangspunktet for denne studien er faglige kontroverser knyttet til fenomenet ADHD. Ved å relatere disse kontroversene til ulike forståelser og modeller av funksjonshemming, er hensikten å søke etter ... -
Individuelle opplæringsplaner og inkludering : en dokumentanalyse av individuelle opplæringsplaner
(Master thesis, 2013-11-05)Sammendrag. Målet om en inkluderende skole står sterkt i dag, og til tross for politiske målsetninger om å redusere behovet for spesialundervisning, viser undersøkelser en markant økning i spesialundervisning under ... -
PALS - Positiv atferd og støttende læringsmiljø i skolen : førebyggjande for risikoutsette barn?
(Master thesis, 2013-11-19)Samandrag Formål og problemstilling: Formålet med forskingsarbeidet er å undersøke om det er forskjell på skular som gjennomfører tiltak etter PALS-programmet og skular som har andre tilnærmingsmåtar til åtferdsvanskar i ... -
Pedagogisk skjønn i møte med barn med utfordrende atferd : barnehagelæreres erfaringer med utfordrende atferd og betydning av pedagogisk skjønn
(Master thesis, 2015-09-11)Forskningsspørsmål Hvilken betydning kan pedagogisk skjønn ha i møte med barn med utfordrende atferd? Underspørsmål: Hva karakteriserer og forstår barnehagelærere som utfordrende atferd? Hva mener barnehagelærere at ... -
Relasjonsbygging i praksis og tanke : eit lærarperspektiv
(Master thesis, 2019)Bakgrunn for oppgåva Med denne oppgåva har eg hatt eit ynskje om å sjå på korleis lærarar samhandlar med elevane sine i skulekvardagen og korleis dei bygger relasjonar i praksis. Eg ynskjer og å høyre kva lærarane som ... -
"Se barnet og ikke problemene" - om hvordan førskolelærere opplever barn med problematferd i barnehagen
(Master thesis, 2012-10-11) -
"Se meg - før jeg slår" : en kvalitativ studie om personalets relasjonskompetanse i møte med barnehagebarn som viser utfordrende atferd.
(Master thesis, 2019)Formålet med forskningsarbeidet: Formålet med denne studien har vært å se nærmere på hvordan barnehagepersonalet tar i bruk sin relasjonskompetanse i møte med barn som viser utfordrende atferd. De relasjonelle møtene ...