Browsing NLA Brage by Subject "pedagogisk relasjon"
Now showing items 1-3 of 3
-
"Jeg har jo alltid visst at jeg var litt annerledes, at jeg ofte reagerte på ting på en annerledes måte" : en hermeneutisk-fenomenologisk orientert studie med utgangspunkt i unge voksnes opplevelse av egen (høy)sensitivitet som barn i pedagogiske situasjoner.
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven startet med en undring og nysgjerrighet knyttet til menneskers opplevelse av egen sensitivitet. Hvilken sammenheng er det mellom menneskers selvopplevelse og det som i dag kalles (høy)sensitivitet? (Aron ... -
Kunstnerisk skaping og pedagogisk praksis, har de noen sammenheng med hverandre? : en hermeneutisk-fenomenologisk orientert studie av fenomenet "å skape" og av forholdet mellom skaping og pedagogisk praksis, basert på tre kunstneres refleksjon over egen skapende virksomhet.
(Master thesis, 2018)Arbeidet med dette forskningsspørsmålet inngår som en del av masterstudiet i pedagogikk med vekt på allmennpedagogiske spørsmål ved NLA Høgskolen. Oppgaven er levert i august 2018. Forskningsspørsmålet for denne oppgaven ... -
Voksnes makt i barns liv : en hermeneutisk-fenomenologisk orientert studie med utgangspunkt i et utvalg barns opplevelser av å være i en asymmetrisk relasjon med voksne.
(Master thesis, 2019)Arbeidet med dette forskningsspørsmålet inngår som en del av masterstudiet i pedagogikk med vekt på ledelse ved NLA Høgskolen. Oppgaven er levert i juni 2019. I denne masteravhandlingen ser jeg nærmere på det asymmetriske ...