Browsing NLA Høgskolen by Title
Now showing items 229-248 of 448
-
Journalism through the eyes of the unseeing journalists in Norway
(Master thesis, 2018)This thesis made use of qualitative interviews to obtain a deeper insight and understanding into the experiences, perceptions, struggles and originalities in the daily profession of five blind and severely visually ... -
Journalistic practice and media production away from home (in exile) : the case of Wazema Radio
(Master thesis, 2019)Benefitting from the theories of alternative media and journalistic professionalism, this study tries to portray the lived professional experiences of Ethiopian journalists establishing and running an online radio named ... -
Journalistrollen i endring på distriktskontoret : en analyse av den flermediale journalistrollen hos NRK Sørlandet
(Master thesis, 2020)Denne studien tar for seg hverdagen til flermediale journalister på distriktskontoret NRK Sørlandet. Formålet med masteravhandlingen er å utforske den flermediale journalistrollen hos Norsk rikskringkasting (NRK), og ... -
Journalists' safety in Ethiopia: An inquiry of influences, coping mechanisms, and the role of professional associations
(Master thesis, 2023)Hostility against journalists has intensified around the globe, more so in insecure democracies. Different facades of influences on media and journalists mean constraints on journalistic content. Accordingly, this thesis ... -
Journalists' use of constructive journalism : a comparison between Norway and Ethiopia
(Master thesis, 2020)A movement of journalists around the world is talking about a new concept called ‘constructive journalism’. But what is it? And how is it practiced? This thesis together with a supplementary documentary examine how journalists ... -
"Kamp om anerkjennelse" og "det oppbyggelige", en drøfting mellom to ulike tilnærminger i møte med den sjenerte eleven i klasserommet
(Master thesis, 2015-02-24)Anerkjennelsesbegrepet er komplekst, sammensatt og skiftende. Forskning viser at den sjenerte eleven i skolen har et behov for å bli sett og møtt av voksne som virkelig bryr seg (Lund, 2004; Drugli, 2011). Men allikevel ... -
Kan helliggjørelse måles? En drøfting med utgangspunkt i Luther og Wesley
(Master thesis, 2023)Oppgaven har som mål å svare på hva som er den beste systematisk-teologiske forståelsen av hva som er forskjellene mellom noen som ikke helliggjøres, og noen som helliggjøres. Materialet som brukes for å svare på ... -
Kartlegging av matematikkvansker i skolen. En kvalitativ studie av skolens kartleggingspraksis av matematikkvansker
(Master thesis, 2023)Denne studien har tittelen Kartlegging av matematikkvansker i skolen. En kvalitativ studie av skolens kartleggingspraksis av matematikkvansker. Formålet med studien har vært å sette søkelyset på kartleggingspraksisen av ... -
Kirker, korona og nettbaserte gudstjenester
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Kjennetegn ved elever med stort læringspotensial i matematikk. En kvalitativ casestudie av hvilke kjennetegn som kommer til syne hos elever med stort læringspotensial i arbeid med LIST-oppgaver i matematikk. l
(Master thesis, 2023)Denne studien retter oppmerksomhet mot elever med stort læringspotensial i matematikk. Vår problemstilling er: «Hvilke kjennetegn kommer til syne hos elever med stort læringspotensial i deres arbeid med LIST-oppgaver i ... -
Kontekstualisering og apologetikk i Apostelgjerningene og i vår egen tid. En analyse av Timothy Kellers misjonale bidrag
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Kristen folkehøgskolepraksis som kirke? En systematisk-teologisk fortolkning
(Master thesis, 2023)I denne oppgaven har jeg prøvd å se nærmere på kristen folkehøgskolepraksis og hvordan en slik praksis som kirke, vil kunne være nyttig for trosformidling i vår tid. Jeg har arbeidet med utgangspunkt i problemstillingen: ... -
Kristologien i "De duabus Naturis in Christo"- Chemnitz som arvtakar og nyvinnar
(Master thesis, 2010-01-14)Samandrag, Masteroppgåve, Asgeir Stanghelle Kristendom/Teologi MK VI. Samandrag Oppgåva har har hatt som føremål å studera kristologien til Martin Chemnitz (1522-1586), i skriftet ”De duabus naturis in Christo” frå ... -
Kritisk tenkning i demokratiundervisning. En kvalitativ studie av hvordan et utvalg samfunnsfaglærere forstår kritisk tenkning og hvordan det implementeres i deres demokratiundervisning
(Master thesis, 2023)Ved implementeringen av LK20 har kritisk tenkning blitt tildelt en sentral rolle. Både i form av et eget delkapittel i overordnet del, samt som et eget kjerneelement i samfunnsfag. I læreplanen står det at kritisk tenkning ... -
Krysskultur og tilhørighet : en kvalitativ studie av tre unge menneskers opplevelse av tilhørighet i en krysskulturell oppvekst
(Master thesis, 2016)Denne masteravhandlingen omhandler krysskultur og tilhørighet, og utgjør en del av mastergrad i pedagogikk med vekt på allmennpedagogiske spørsmål, ved NLA Høgskolen. Hensikten er å løfte frem noen unge menneskers ... -
Kunstnerisk skaping og pedagogisk praksis, har de noen sammenheng med hverandre? : en hermeneutisk-fenomenologisk orientert studie av fenomenet "å skape" og av forholdet mellom skaping og pedagogisk praksis, basert på tre kunstneres refleksjon over egen skapende virksomhet.
(Master thesis, 2018)Arbeidet med dette forskningsspørsmålet inngår som en del av masterstudiet i pedagogikk med vekt på allmennpedagogiske spørsmål ved NLA Høgskolen. Oppgaven er levert i august 2018. Forskningsspørsmålet for denne oppgaven ...