Browsing NLA Brage by Document Types "Chapter"
Now showing items 1-20 of 36
-
3. Progresjon – mellom barnesentrering og utvikling?
(Chapter, 2023) -
Affordances and constraints of the Dragonbox School teaching material
(Chapter, 2022)The aim of this paper is to analyze the affordances and constraints of the way dynamic representations are used in the digital learning lab 'The set line' from the Dragonbox School teaching material. The learning lab is ... -
Barn,unge og rasisme: Kritisk raseteori som utgangspunkt for utvikling av antirasistisk kompetanse i utdanning og idrett
(Chapter, 2023)Mange barn og unges første møter med rasisme eller etnisk diskriminering skjer enten i utdannings- eller fritidssammenheng, som organisert idrett. Under Black Lives Matter-demonstrasjonene i Norge sommeren og høsten 2020 ... -
Bidrag til en kristen forståelse av mennesket
(Chapter, 2020) -
Elever med stort læringspotesial - en kunnskaps- og holdningsutfordring?
(Chapter, 2020) -
Frå gjest til med-arbeidar. Feltarbeid i eigen kultur i eit framand land
(Chapter, 2020) -
Hand i hand med leiken. Barnehagelæraren som leikande profesjonsutøvar
(Chapter, 2024) -
Historiebevissthet - "allt och inget"
(Chapter, 2020) -
Kvalitetsfremmende praksis i arbeidet med de grunnleggende ferdighetene
(Chapter, 2020) -
Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie
(Chapter, 2023) -
Livssynsteori som perspektiv ved NLA Mediehøgskolen Gimlekollen
(Chapter, 2020)Livssyn var godt etablert i læreplaner på journalistutdanningen da institusjonen i 1996 fikk sitt første akkrediterte studium og ble Mediehøgskolen Gimlekollen (MhG). I årene som fulgte, ble livssynsteori integrert som ...