Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAadland-Nielsen, Benjamin Lim
dc.date.accessioned2020-09-01T08:30:42Z
dc.date.available2020-09-01T08:30:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2675760
dc.description.abstractFormålet med denne forskningen har vært å se om den kommunikasjonen vi har fått gjennom sosiale medier, kan være med på å endre måten vi oppfatter dannelsebegrepet på. Dette er en problemstilling som er svært relevant i vår tid og i vårt samfunn, og som er meget viktig og interessant. Dannelsebegrepet er et begrep det kan være vanskelig å forstå, det har derfor vært relevant å se begrepet i et historisk perspektiv. Oppgaven tar startutgangspunkt i «bildung»-tradisjonen. Lars Løvlie sin teknokulturelle danningsteori har også vært sentral i denne oppgaven for å vise at dannelsebegrepet forandres gjennom kommunikasjonen i sosiale medier. Det har altså blitt foretatt en litteraturstudie for å belyse problemstillingen på mest mulig optimal måte. I oppgaven ser en at en fornyelse av dannelsebegrepet kan vært smart, denne fornyelsen gir også begrepet et nytt navn, nemlig en teknokulturell dannelse. Dette kan også kalles en digital dannelse. Hva en digital dannelse vil si, er også et spørsmål som blir drøftet i oppgaven. Kommunikasjonen som oppstår i sosiale medier er et fenomen som forandrer store deler av menneskets virkelighetsoppfatning og hvordan man blir påvirket i eget liv.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectpedagogikken_US
dc.subjectdannelseen_US
dc.subjectdigital dannelseen_US
dc.subjectsosiale medieren_US
dc.subjectkommunikasjonsformen_US
dc.subjectvirkelighetsoppfatningen_US
dc.title"Dannelse gjennom kommunikasjon i sosiale medeier" : en litteraturstudie av hvordan kommunikasjonen som foregår i sosiale medier påvirker dannelsebegrepeten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber92en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel