• 6-åringene i skolen 

      Johansen, Sandra (Master thesis, 2021)
      Denne studien fokuserer på å synliggjøre hvilke erfaringer 1.trinnslærere har med hvordan organiseringen og undervisningen på 1.trinn er tilpasset elevenes forutsetninger og behov, samt hvordan det er forenelig med skolens ...
    • Han klarte det jo i går! : en kvalitativ studie om stress og ASD i skolen 

      Arefjord, Helene Søfteland (Master thesis, 2019)
      Hovedtema i denne master er hvordan lærere møter elever med autismespekterforstyrrelser som opplever stress. I oppgaven går jeg også igjennom hvordan forhøyet stress kan påvirke elevens opplevelse av skoletiden og ...
    • Hvordan opplever jenter med Asperger-syndrom ungdomsskolen? 

      Berntsen, Birger (Master thesis, 2019)
      Temaet for dette masterstudiet er jenter med Asperger-syndrom (AS) sin opplevelse av ungdomsskolen og hvordan lærere kan tilrettelegge for dem på skolen. Forskningsspørsmålet mitt har vært: Hvordan opplevdes opplæringssituasjonen ...
    • De usynlige elevene i grunnskolen : en kvalitativ undersøkelse av innagerende adferd og anerkjennelse i grunnskolen 

      Gjertsen, Stine Norevik (Master thesis, 2021)
      Temaet for denne undersøkelsen er elever med innagerende adferd og anerkjennelse i ungdomstrinnet. Problemstillingen som danner grunnlaget for studien, er: Hvordan kan lærere tilrettelegge og anerkjenne elever med innagerende ...