Blar i Publikasjoner fra CRIStin på dokumenttype "Chapter"
Viser treff 1-13 av 13
-
3. Progresjon – mellom barnesentrering og utvikling?
(Chapter, 2023) -
Affordances and constraints of the Dragonbox School teaching material
(Chapter, 2022)The aim of this paper is to analyze the affordances and constraints of the way dynamic representations are used in the digital learning lab 'The set line' from the Dragonbox School teaching material. The learning lab is ... -
Barn,unge og rasisme: Kritisk raseteori som utgangspunkt for utvikling av antirasistisk kompetanse i utdanning og idrett
(Chapter, 2023)Mange barn og unges første møter med rasisme eller etnisk diskriminering skjer enten i utdannings- eller fritidssammenheng, som organisert idrett. Under Black Lives Matter-demonstrasjonene i Norge sommeren og høsten 2020 ... -
Hand i hand med leiken. Barnehagelæraren som leikande profesjonsutøvar
(Chapter, 2024) -
Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie
(Chapter, 2023) -
Livssynsteori som perspektiv ved NLA Mediehøgskolen Gimlekollen
(Chapter, 2020)Livssyn var godt etablert i læreplaner på journalistutdanningen da institusjonen i 1996 fikk sitt første akkrediterte studium og ble Mediehøgskolen Gimlekollen (MhG). I årene som fulgte, ble livssynsteori integrert som ... -
Unpacking the tensions in the Legal Regulation of Online Hate-Speech within the Norwegian Context
(Chapter, 2023)Recent research shows that online hate-speech is on the rise in western societies, including in Norway. This submission builds on a broader 4-year research initiative on: “Violence-inducing Behavior Prevention in Social-Cyber ...